11 Mart 2014 Salı

Kaç ayakkabı kutusuna sığar 15 yaşındaki bir çocuğun canı?

Berkin, hepimizi  büyük utancımızla yüzyüze bırakarak gitti. Hangi günün sabahı beni bu kadar acıttı bilemiyorum. Hayatın devam etmesi ilk kez bu kadar canımı yakıyor. İlk kez yaşadığım için bu kadar utanıyorum. Üşüyorum,  iliklerime kadar tir tir titreyerek üşüyorum... Sonsuz uykusunda diyemiyor insan, diyemiyorum. Kardeşim, eşim dostum ölmüş gibi değil, bizzat ben ölmüşüm gibi hissediyorum. İsmini her andığımda yüzümde bir hüzün oluşuyor, nefesim kesiliyor, elinin sızlayan boşluğunu duyuyorum avuçlarımda.
Bir ekmek için çıktığın sokağı bir daha göremeyeceksin Berkin. Bir daha dönemeyeceksin. Ekmek o kadar pahalı ki, ölsen bile bir ekmeği elde edemeyeceksin.  Oysa bir tenefüs daha yaşayabilseydin Berkin, bir tenefüs daha, bu ülkenin umudu bir alev misali büyütecektin. Ama gittin. 269 gün direnebildiğin bu ülkenin suskunluğuna. 14 yaşında girdiğin komadan, 15 yaşında bir tarih olarak çıktın. 15 yaşında, 15 kiloluk bedeninle tabutunda eller üstünde taşınacaksın. Oysa ne de güzel söylemiştin ölmeden evvel, "El üstünde taşınmak için illa da tabuta mı girmek gerekiyor"?
Gittin berkin, arkanda bir sabaha hep birlikte ağlayarak uyanan binler, on binler bıraktın. Gittin, koskaca bir ülke çocukluğunu kaybetti. "Emri ben verdim, ben" ve "Polis benim emrimle destan yazdı" diyenlerin evlatlarımızı aramızdan almasına göz yummasaydık, sessiz kalmasaydık, biz uyanabilseydik, sen de uyanırdın belki Berkin. "En büyük spor, umuduna doğru koşmaktır" diyordun, sen koştun, biz kaldık Berkin. Sen koştun, biz kaldık.
Bir futbol takımı için stadlar dolduran,
Bir ünlü için konser alanlarına akın eden
Parti mitinglerinde arzı endam eden,
Üç kuruş para için nice Berkin'i, Uğur'u, Abdullah'ı, İsmail'i, Medeni'yi kurban eden,
Binlerce kilometre ötedeki mazlumlar için sokağa çıkıp da Berki'ni görmeyen sizler, uyanın. Berkin uyanamadı, siz uyanamadığınız için uyanmadı. Artık uyanın.
"Buraya bakın, burada, bu kara mermerin altında
bir teneffüs daha yaşasaydı
tabiattan tahtaya kalkacak bir çocuk gömülüdür
devlet dersinde öldürülmüştür"
Bir ekmek için çıktığı sokakta vuralarak öldürülen Berkin için ekmeğinizi alın ve sokağa çıkın. Ayakkabı kutularına milyon dolarlarla birlikte 15 yaşında bir çocuğu gömen zalime karşı EKMEĞİNİZİ ALIN VE SOKAĞA ÇIKIN.

Share this

0 Comment to "Kaç ayakkabı kutusuna sığar 15 yaşındaki bir çocuğun canı?"

Yorum Gönder